teisipäev, 3. veebruar 2015

Ajurünnak

Kooliaste:
I kooliaste

Õppeained:
kõik õppeained , konkreetne tegevus on eesti keele tunnis


Ajakulu:
 -15 min


Eesmärgid:
lapsed mõtlevad aktiivselt kaasa
igaüks pakub oma ideid
leiame ühiselt hea seiklusjutu tunnused  

Vajalikud vahendid:
 suur paber
värvilised markerid

Kirjeldus:
Tundi alustades rääkisin lastele, et hakkame kirjutama üht seiklusjuttu. Aga milline on üks hea seiklusjutt? Iga laps sai välja pakkuda mõtteid, kõik kirjutasime paberile üksteise alla. Lapsed teadsid, et valesid mõtteid ei ole. Seejärel oli igal õpilasel 3 häält, tuli ja tegi tema arvates olulisematele tunnustele kriipsu taha. Seejärel lugesime hääled kokku ja enam hääli saanud kirjutasin eraldi paberile.


Juhend õpilasele:
  • Milline on üks hea seiklusjutt? Paku välja oma mõtteid.
  • Sul on kolm häält, tule  ja tee kõige olulisematele ideedele kriips järgi. Võid oma hääled jagada, võid ka kõik kolm ühele mõttele anda.
Õpilaste tagasiside:
Saime teada, milline on hea seiklusjutt.
Lõbus on hääletada.

Õpetaja kokkuvõte:
Tunni ja teema alustuseks väga hea meetod, mis paneb lapsed mõtlema ja aktiivselt tegutsema. Kuna teatakse, et valesid vastuseid pole, võivad mõned ka "üle keeda" ja nalja tegema hakata, ent sellele mitte reageerides rahunetakse ruttu. Vahva oli näha kuidas pärast reaalselt jutte kirjutades vaadati tahvlilt tunnuseid ja öeldi uhkelt, et meie ise mõtlesime need välja.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar