kolmapäev, 4. veebruar 2015

Paaristöö õpitu kordamiseks ja kinnistamiseks lugemispala põhjal. Ettekanne.

Meetodi kirjeldus: Paaristöö õpitu kordamiseks ja kinnistamiseks lugemispala põhjal. Ettekanne.
Antud meetodit kasutasin 4.klassi eesti keele tunnis kogu peatüki põhiteemade (tegelane, loo tegevus ehk sündmustik, tegevusaeg, tegevuskoht) kordamiseks ja kinnistamiseks. Selleks sai iga paar ühe lugemispala õpikust (kõik erinevad). Lõpptulemuseks pidi olema poster vastavast lugemispalast koos illustratsiooniga.
Lapsed jagasin paaridesse vastavalt poiss ja tüdruk.

Juhend:
1) Tiimiliige I on poiss ja tiimiliige II on tüdruk.
2) Iga tiimiliige töötab kahe teemaga ja ette on antud küsimused. 
3) Kirjuta täislausetega.
4) Leia tekstist nii palju infot kui võimalik.
5) Kirjuta vastused oma sõnadega .

I TIIMILIIGE:
* Tegelane
Kirjelda peategelase välimust ja iseloomu.

* Tegevusaeg
Kirjelda, millal toimus tegevus.

II TIIMILIIGE:
* Sündmustik
Kirjelda aset leidnud sündmust.
Mis juhtus?
Mis oli lahendus?

* Tegevuskoht
Kirjelda peamist tegevuskohta.

6) Vormista poster järgmiselt:

PEALKIRI
AUTOR
I Tegelane
II Tegevusaeg
III Sündmustik
IV Tegevuskoht
ILLUSTRATSIOON

7) Ettekanne.
Igast tiimist üks laps loeb teistele ette kogu teksti.
Teised analüüsivad, kas kõiki loo komponente on kirjeldatud - kas võiks/peaks midagi lisama või muutma.

Tagasiside õpilastelt:
* Kahekesi on kergem lugemispalast kokkuvõtet koostada.
* Meeldis, et olid teemad ja küsimused ette antud.
* Teksti läbi lugemine võttis aega.
* Oli väga huvitav!
* Mulle meeldis pilti joonistada juurde.

Tagasiside õpetajalt:
* Selle meetodiga saavad lapsed korrata ja kinnistada läbivõetud peatükki või teemasid.
* Oluline osa on info otsimisel iseseisvalt.
* Küsimuste etteandmine on oluline, et "nõrgematel" oleks täpne arusaam, mille või kelle kohta nad infot otsima peavad.
* Teksti esitamine teistele arendab esinemisoskust ja -julgust.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar