reede, 23. jaanuar 2015

Sisemine ring - välimine ring



 Soovituslik(ud) klass(id) või kooliaste:
Meetod sobib kõikidesse klassidesse, see tund toimus 2. klassis.
 Õppeaine(d);
 Erinevad õppeained
 Ajakulu:
umbes 15 min
  
 Eesmärgid:
oma teadmiste, arvamuste, kogemuste jagamine kaaslastega õpitud teemal
eneseväljendusoskuse kasv
Vajalikud vahendid:
ruum lastele 2s ringis seismiseks
vajadusel paberid
Tunni käik - kirjeldus ja fotod:
 Lapsed said ülesandeks kirjutada paberile eelmises tunnis õpitu kohta ühe fakti, mida ka teised peaksid teadma. Seejärel moodustasime 2 ringi - sisemises ringis seisid kõik tüdrukud, välimises poisid. Edasi tuli poistel ühe min jooksul selgitada oma kirjapandut, järgmisena tegid sama tüdrukud (samuti 1 min). See tehtud, astusid poisid ühe sammu paremale järgmise tüdruku ette ja kordus sama tegevus. Kohti muudeti ka veel kolmas kord. Seejärel läksid lapsed kohtadele ja igaühel tuli öelda, mis kõige rohkem meelde jäi.

Juhend õpilasele:
 1. Õpikut kasutades, kirjuta oma paberile 1 fakt, mida kõik peaksid inimese kohta teadma.
2. Tüdrukud moodustavad ringi klassi ette.
3. Iga poiss astub ühe tüdruku ette.
4. 1. min jooksul tutvustavad poisid oma fakti.
5. 1. min jooksul tutvustavad tüdrukud oma fakti.
6. Poisid astuvad ühe sammu paremale järgmise tüdruku ette.
7. Kordub oma faktide tutvustus veel 2 korda.
8. Mõtle ja ütle, mis sulle kõige rohkem meelde jäi.
 
 
Õpilaste tagasiside:
Oli lahe teiste mõtteid kuulata ja ringis liikuda.
Rääkida oli lahe, aga kirjutamine oli raske.
Vahepeal mõni laps rääkis liiga kõvasti, siis ei kuulnud oma paarilist.
Õpetaja kokkuvõte, nõuanne või mõnus emotsioon:

See meetod annab mõnusa võimaluse lastele oma teadmisi kontrollida ja jagada. 2. klass oli väga aktiivne, kohtai lärmakaski. Mis näitab, et tuleb õppida rääkima nii, et ei segaks naabreid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar