neljapäev, 26. veebruar 2015

Sisemine ring - välimine ring

Meetodi kirjeldus: Jagada oma teadmisi kaaslastele ja vastupidi õpitud teemal. Antud meetodit kasutasin 4.klassis eesti keele tunnis. Teema: liht- ja liitlause moodustamine.

Juhend:
1. Mõtle välja 1 lihtlause ja kirjuta see paberi peale.
2. Moodustage välimine ja sisemine ring (vajadusel õpetaja suunab), kus mõlemas ringis on võrdselt õpilasi.
3. Välimine ring alustab. Ütle sinu vastas seisvale õpilasele oma lihtlause.
4. Sisemise ringi õpilane moodustab sellest liitlause. Kirjuta see oma paberi peale. AEG: 1 min.
5. Nüüd on sama tegevus vastupidi: sisemise ringi õpilane ütleb oma lihtlause ja välimise ringi õpilane moodustab sellest liitlause. Õpilane kirjutab selle oma paberi peale. AEG: 1 min.
6. Iga välimise ringi õpilane astub paremale poole järgmise õpilase ette.
7. Kordub sama, nagu p.3 ja p.4.
8. Kõike korratakse kuni ring saab täis ja igal õpilasel on vastav arv liitlauseid paberi peal.
9. Ettekanne: iga õpilane loeb ette oma lihtlause ja kõik liitlaused, mis teised õpilased moodustasid. Teised õpilased avaldavad arvamust, kas tegemist on liitlausetega või peab midagi muutma. 

Tagasiside õpilastelt:
Huvitav ja teistmoodi viis õppimiseks.
Sain täitsa kiiresti aru, mis on liitlause ja kuidas seda moodustatakse.
Lõbus oli!

Tagasiside õpetajalt:
Meetod võimaldab lastel oma teadmisi kontrollida ja proovile panna. Nõuab mõtlemist ja keskendumist.
Arendab suhtlemisoskust.

Foto: 

4.klass


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar