neljapäev, 22. jaanuar 2015

Info otsimine, visualiseerimine ja ettekanne

Meetodi kirjeldus: Info otsimine, visualiseerimine ja ettekanne.
1. Õpilased (või õpetaja ise jagab) jagunevad paaridesse loosi teel.
2. Igale tiimile on ette antud üks teema. Antud juhul oli tegemist loodusõpetuse I veerandi teemadega, mille kohta tiimid pidid kokku panema kokkuvõtva postri.
3. Tiimid töötavad koos läbi oma teema, selekteerivad olulise ja põhilisema ning visualiseerivad selle posteri peal. Lõpuks tehakse teistele tiimidele ettekanne oma teemast.

Juhend:
1. Loe läbi peatükk.
2. Vali olulisem ja põhilisem info. Kirjuta see oma posteri peale.
3. Põhiosa on visualiseerimisel. Kasutada võib ajakirjade, ajalehtede väljavõtteid, pliiatseid, vildikaid, rasvakriite, värvilisi pabereid, vesivärve. Ole loov, kuid jälgi, et teema tuleb posteri pealt kohe esile. Kirjalik info täiendab seda.
4. Valmista ette lühiettekanne: teema kokkuvõte, hinnang koostööle.


Tagasiside õpilastelt: 
Õpilastele meeldis loov lähenemine teemade kokkuvõtete tegemiseks. 
Koostöö sujus hästi, kuigi alguses oli mõne õpilase puhul nurinat paarilise suhtes. 

Tagasiside õpetajalt:
Hea võimalus teemade kokkuvõtete tegemiseks (kordamiseks). Käeline tegevus meeldib õpilastele väga. Tänu sellele nad süvenevad teksti põhjalikumalt, otsivad ja selekteerivad olulise info välja. 
Paaristöö arendab koostöö tegemise oskust, üksteisega arvestamist.
Käeline tegevus arendab loovust, fantaasiat. Antud tiimide puhul valmistati nii 3D mõõtmes kui tasapinnalisi postereid, kasutati värvipliiatseid, vesivärve ja tehti kollaaži. 
Ettekanne arendab esinemisoskust, korrektset väljendusoskust ja julgust. 
Miinuseks on tiimide erinev tempo. Mõni jõudis ühe tunniga töö valmis, teised vajasid ühte-kahte lisatundi.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar