teisipäev, 17. jaanuar 2017

Think pair share / give five - have five



Kooliaste
II kooliaste, 4. klass

Õppeaine
Eesti keel, loodusõpetus

Ajakulu
2x 45 min

Eesmärgid
Õpilased oskavad leida mõistetele selgitusi kasutades õpikut
Õpilased oskavad selgitada mõisteid kaaslastele
Õpilased teavadõpitud mõistete tähendusi

Vajalikud vahendid
valmistrükitud mõisted
4. klassi loodusõpetuse õpik
käärdi, liim, aluspaberid
have five - give five tabelid
neljased laudkonnad

Tunni käik
Õpilased said individuaalselt 3-4 õpitud mõistekaarti, mis tuli liimida eraldi aluspaberitele. Igale mõistele leiti selgitus õpikust ja kirjutati paberi teisele poolele. Oma mõisteid korrati.
Seejärel selgitati oma mõisteid pinginaabrile etteantud aja jooksul. Sama tehti ka oma laudkonnas teatud aja jooksul. (Think pair share) Kogu laudkonna mõisted jäid laua keskele näha.
Edasi sai iga õpilane lehe give five- have five tabeliga, kuhu vasakpoolsesse tulpa tuli kirjutada 5 mõistet, mis kordamist vajaksid.
Kogu klass tõusis püsti, igaüks võttis oma lehe ja hakati otsima paarilisi, kellele oma mõisteid tutvustada ja kellelt mõni võõram mõiste saada (paariline ei tohi olla oma laudkonnast!) Vaba paariline leiti kätt tõstes. Liiguti ringi, kuni lehe parempoolne have - veerg oli täidetud.
Klassi tagumises osas olid samal ajal kõik mõisted õpetaja poolt laudadelt kokku kogutud ja välja pandud. Õpilased said käia ja ebaselgetele mõistetele kohe selgitusi lugeda.

Juhend õpilastele

  • liimi iga mõiste eraldi aluspaberile
  • kirjuta mõistele selgitus paberi teisele poole, kasuta loodusõpetuse õpikut
  • õpi oma mõisted selgeks
  • selgitage pinginaabriga üksteisele oma mõisteid
  • selgitage laudkonnas üksteisele oma mõisteid
  • jätke kogu laudkonna mõisted laua keskele
  • leidke 5 keerukamat mõistet ja kirjutage need give five veergu
  • leidke käe tõstmisega endale paarilisi ja jagage oma mõisteid nii, et ka have five veerg saaks täis
  • kontrollige mõistete selgitusi klassi taga sedelitelt

Õpilaste tagasiside
Tunnis sai keskenduda mõistete kordamisele.
Mõiste täpne ja arusaadav selgitus vajab harjutamist.
Käekirjale tuleb tähelepanu pöörata, et kaaslased sellest aru saaksid.
Sai liikuda.

Õpetaja tagasiside
Osalesin õp. Liia tunnis, kus käsitleti teemasid, mis puudutasd maailmaruumi, kosmost, maakera jne. 
Õpilased moodustasid neljased grupid, kus ka mina osalesin grupi liikmena. Iga grupp sai nimekirja mõistetega, mis jaotati grupis võrdselt. Igaüks pidi oma mõisted lõikama välja ja kleepima valgele märkmepaberil, seejärel oli vaja otsida õpikust mõistele seletus, mis tuli kirjutada paberi pöördele. 
Kõik said oma mõisteid pisut korrata, siis jagati oma teadmiseid (peast) naabriga ja seejärel ülejäänud grupi liikmetega. 
Seejärel kirjutas igaüks viis mõistet, mis tema arvates kõige raskemad olid paberile. Pärast väikest puhkepausi said õpilased mõisteid seletada teistele ja ise õppida uusi mõisteid.
Aitäh, meeldiva kogemuse eest!
Anne

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar